مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور در مشهد دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان آغاز هفته‌ای گرم در کشور | خراسانی‌‎ها مصرف برق خود را کاهش دهند بررسی قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند ایران، رتبه ششم صادرات به تاجیکستان را دارد خودرو‌های داخلی در مشهد چند؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

آیا خودروسازان، برقی کردن خودرو‌ها را به تعویق می‌اندازند؟

  • کد خبر: ۲۰۱۰۴۵
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
آیا خودروسازان، برقی کردن خودرو‌ها را به تعویق می‌اندازند؟
یک نمانینده مجلس گفت: شاید تولید کنندگانی که پشت غول خودروسازی بوده برای استفاده بیشتر از خودرو‌های بنزینی فشار بیاورند تا برقی کردن خودرو‌ها به تعویق بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز، الله‌وردی دهقانی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت برقی کردن خودروها، بیان کرد: با توجه به اینکه دنیا به سمت تولید خودرو‌های برقی گام برداشته است و حتی روی تولید خودرو‌های بدون سرنشین کار می‌کند، قطعا ما نیز باید در این مسیر گام برداریم، این امر هم ارتقای تکنولوژی و هم تقویت شرکت‌های دانش بنیان را به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر مصرف انرژی خودرو‌های برقی به نسبت خودرو‌های بنزینی پایین‌تر بوده فلذا هم از جهت زیست محیطی و هم از نظر کاهش مصرف انرژی تولید این خودرو‌ها حائز اهمیت است.

وی در ادامه اظهار کرد: از طرفی سوخت‌های فسیلی بسیار گران قیمت‌تر از سوخت‌های الکتریکی هستند. مصرف سوخت‌های فسیلی ما نیز تقریبا دو برابر دنیاست و کم کم برای تامین سوخت‌های فسیلی دچار مشکل خواهیم شد. همچنین در آینده نه چندان دور به دنبال گرمایش زمین قطعا محدودیت‌هایی برای استفاده از سوخت‌های فسیلی خواهیم داشت. استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی هم از لحاظ زیست محیطی و هم از لحاظ سلامت جامعه هزینه دارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه حتما باید به سمت تولید خودرو‌های برقی حرکت کنیم، گفت: وزیر صمت نیز برای تولید خودرو‌های برقی مصمم است و در چندین جلسه تاکید داشتند که باید به این سمت گام برداریم. امیدوار هستیم سایر دستگاه‌های مرتبط نیز پای کار بیایند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: شاید تولید کنندگان و قطعه سازانی که پشت غول خودروسازی بوده و منافع شخصی خاصی دارند برای استفاده بیشتر از خودرو‌های بنزینی کارشکنی کرده و فشار بیاورند تا برقی کردن خودرو‌ها به تعویق بیفتد.

دهقانی تصریح کرد: مجلس باید کمک کند. نخبگان و اندیشمندان و دوست داران منافع ملی باید کمک کنند تا در این مسیر گام برداریم. تولید خودرو‌های برقی مسیر آسانی نیست بلکه همکاری بین دستگاهی را می‌طلبد تا این امر محقق شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->